Tipuri de parcare: in spic si in spatele unei masini

Te-ai intrebat vreodata de ce difera modul de parcare in parcarile pe care le-ai vizitat? De se unele sunt cu parcare perpendicular, iar altele in diagonala? Exista o multime de factori care influenteaza acest design. Factorii cum ar fi disponibilitatea spatiului, locurile necesare, eficeinta si fluxul de trafic trebuie avute in vedere atunci cand se creeaza o parcare ideala. Un element important in proiectare este alegerea dintre locuri de parcare in unghi si drept.

Ambele tipuri au adepti si critici. Diferenta de proiectare este legate de modul de utilizare. Parcarea in unghi modifica numarul de locuri disponibile dintr-o parcare si poate influenta modul in care soferii pot intra si iesi rapid dintr-un spatiu.

Parcarea in spic

Locurile de parcare in spic pot fi la 60 de grade sau la 45 de grade. Modelul parcarilor la 60 de grade necesita un viraj de circa 60 de grade pentru a intra in spatiul de parcare usor inclinat. Ocupa putin loc si este usor facil pentru manevre, spre deosevire de cel dispus la 45 de grade.

Locurile de parcare in spic nu solicita masina sa faca un viraj amplu atunci cand parcheata. Este mai usor sa manevrezi o masina pe care o parchezi in spic. Acest lucru reduce de asemenea, riscul de coliziune, pentru ca soferii raman in linia spatiului de parcare.

Pentru ca necesita trafic unidirectional, care este mai sigur decat traficul cu doua sensuri, diminueza considerabil riscul de coliziune si blocaje. Vehiculele se deplaseaza intr-un singur mod, asteptand sa traga pe dreapta cu usurinta. La iesirea din spatiu, soferii vor fi preocupati doar de o singura directie a traficului. Pentru ca masinile sunt asezate in diagonala/ spic, acest lucru reduce riscurile ca soferul sa ramana blocat sau sa loveasca o masina, daca autovehiculul de langa el este prea aproape.

Parcarea cu locuri drepte (perpendiculare)

Aceasta este optiunea standard pentru un loc de parcare, cea pe care o veti intalni de obicei si intr-o Parcare Otopeni. Este modul cu care cei mai multi dintre noi suntem familiarizati. In aceasta forma, soferul trebuie sa intoarca masina la 90 de grade de pe banda de circulatie pentru a intra in spatiul de parcare.

Aceste locuri de parcare permit o dispunere flexibila a traficului, reduce numarul de masini blocate care parcheaza prea aproape. Cu toate astea, locurile de parcare perpendiculare, ocupa mai mult spatiu drept. Manevrele sunt mai complexe in comparatie cu parcarea in spic.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *